Geomříž TriAx byla vyvinuta před přibližně 20 lety za účelem zlepšení stabilizačních vlastností tehdejších dvouosých geomříží. Od té doby se úspěšně používá ke stabilizaci nestmelených podkladních vrstev vozovek, dopravních ploch a jiných komunikací, stejně jako pro stabilizaci konstrukčních vrstev železničních staveb po celém světě.
Geomříž má unikátní strukturu, díky níž zachycuje a přenáší zatížení od dopravy radiálně do vrstev kameniva. Mechanismus, při němž se zabraňuje pohybům zrn kameniva, se nazývá mechanická stabilizace a právě geomříž Tensar TriAx zajišťuje tento mechanismus účinněji než tradiční dvouosé geomříže. Díky tomu lze s geomříží TriAx dosáhnout snížení potřebné tloušťky vrstvy kameniva a tím také snížení nákladů na výstavbu.
Trojosá monolitická geomříž TriAx je vyrobena z čistého polypropylnu s příměsí uhlíku, který dává finálnímu výrobku charakteristickou černou barvu. Uhlík rozptýlený v polypropylénovém prostředí chrání geomříž před působením UV záření.
Samotná geomříž může být kombinována se separační netkanou polypropylenovou geotextilií, ke které se připevňuje každém uzlu. Na trh se dodává v rolích šířky 4 m. Barva geomříže je vždy černá.
Instalace geomříže Tensar TriAx se provádí prostým rozvinutím na předem připravenou plochu. Na stavbě lze role stříhat na menší rozměry podle potřeb konkrétní stavby.
Při plánování spotřeby je nezbytné vzít v úvahu, že jednotlivé pásy geomříže je při instalaci na stavbě nutné podélně i příčně překládat. Spotřeba geomříže je proto podle způsobu pokládky o cca 5–10 % vyšší, než je vlastní plocha stabilizované oblasti.
Geomříž se následně zasypává vhodným zrnitým zásypem, nejlépe ostrohranných kamenivem frakce do 63 mm, které se důkladně hutní. Jen takto poskytuje konstrukci maximální přínos.
Obecné vlastnosti | |
---|---|
Dodavatel | GEOMAT |
Funkce geosyntetika | Stabilizační |
Materiál | Polypropylén |
Barva | Černá |
Tvar otvoru | Trojúhelník |
Typ | Pod cesty a základy |
Rozměry | |
Délka [m] | 25, 50, 75 |
Šířka [m] | 3,8; 4 |
Plocha [m²] | 100, 190, 200, 300 |
Náš profesionální personál Vám pomůže s výběrem a vysvětlí všechny způsoby a postupy použití nabízených výrobků.
Dobrý den,
k chystané novostavbě připravuji dočasnou cestu. Tak, aby tam mohli jezdit nákladní auta či mix. Uvažoval jsem o vybrání cca 30 cm zeminy, na to dát geotextilii či monolitickou geomříž. Jedná se o cca 50 metrů délky a 3 - 3,5 metrů šířky cesty. Na tuto geotextilii či geomříž bych dal štěrk větší frakce 32/64 o síle cca 20 cm. Chtěl bych se tímto zeptat, zda je lepší použít geomříž (a případně jaký typ) a nebo geotextilie. A prosím také o informaci, kde případně mohu výrobky nakoupit a s jakou dodací lhůtou.
Děkuji a přeji pěkný den
Tomáš Šimek
Dobrý den pane Šimku,
pro kvalifikovaný návrh dočasné komunikace je nutné znát deformační modul podloží, geologické poměry a dále potom požadovaný deformační modul. Obecně se dá říci, že použití pouze geotextilie brání pouze promísení jemnozrnného materiálu podloží a zásypu (ŠD frakce), nezamezí ale příp. vzniku deformací. V případě, že se navrhovaná komunikace nachází na neúnosném podloží (Edef,2 = 5-10 MPa) a chcete snížit deformace, doporučujeme použití jak separační geotextilie, tak stabilizační geomříže umístěné přímo na geotextilii. Na ni je možné zhutnit štěrk frakce 32/63 mocnosti 200 mm, horní vrstvu v obou případech doporučujeme zatáhnout jemnější frakcí – např. 0/32. Pro frakci 32/63 volte v obou případech separační geotextilii s CBR > 2,5 kN (z našeho sortimentu např. Geomatex NTI BS16, příp. Geomatex TST 25/25W). Pro omezení deformací je nutné provést návrh, používá se např. geomříž TriAx TX 150, příp. Geogrid PP BX 2020. Pokud jsou výrobky skladem, je možné je dodat během 2-3 dní v závislosti na zvoleném typu dopravy.
S pozdravem Martin Rameš