Vážení zákazníci, od úterý 03.12. do čtvrtka 05.12.2024 neexpedujeme objednávky, odpočine si i zákaznický servis. Plně k dispozici budeme zase od pátku 06.12.2024. Děkujeme za pochopení.
Kompozit do asfaltu Tensar AR je výrobek, který byl vyvinut pro omezení příčných deformací asfaltových vozovek, tj., lidově řečeno, proti vyjíždění kolejí.
Příčné deformace jsou nebezpečným úkazem na vozovkách za sucha, kdy mohou ohrozit zejména jednostopá vozidla, ale i za mokra, kdy jsou nebezpečná pro veškerou dopravu díky možnosti hromadění silné vodní vrstvy v nich.
Kompozit Tensar AR se používá k vyztužování asfaltových vrstev vozovek v nových komunikacích stejně jako v rekonstruovaných vozovkách. Hlavní místa použití jsou stoupací jízdní pruhy pro nákladní vozidla, autobusové zastávky a autobusová nádraží, vjezdy do průmyslových areálů, skladovacích prostor apod.
Kompozit do asfaltu Tensar AR se vyrábí z tuhé monolitické geomříže s integrálními spoji Tensar AR1, která je termicky připevněna na instalační netkanou geotextilii. Monolitická geomříž Tensar AR1 je vyrobena z polypropylénu technologií „punch and stretch“, tedy děrováním silné fólie a jejím natahováním za tepla, čímž vzniká výrobek ve formě pravoúhlé geomříže.
Ten díky způsobu výroby dosahuje vysokého stupně molekulární orientace polymeru a zároveň mimořádné odolnosti proti poškození. Výsledná žebra geomříže mají obdélníkový průřez a jsou relativně vysoká. Svislé plošky žeber tak výborně vzdorují potenciálním pohybům zrn kameniva, která mají při letních teplotách tendenci se v asfaltové směsi pod zatížením pohybovat vodorovným směrem.
Zachycení tohoto pohybu žebrem geomříže zamezuje přeskupování zrn, a redukuje tak hloubku vyjížděných kolejí. Výrobek odolává běžným teplotám asfaltových směsí kladených v běžně silných vrstvách.
Instalační geotextilie slouží po nasycení živicí při instalaci jako izolace proti vodě a zároveň funguje jako SAMI vrstva (vrstva omezující přenos napětí z jedné vozovkové vrstvy do druhé).
Instalace se provádí kladením role kompozitu (s geotextilií směrem k povrchu vozovky) do horkého asfaltového postřiku nebo kationaktivní emulze s minimálně 60% podílem živice v počáteční fázi štěpení. Při odstraňování živičného krytu pomocí frézování se kompozit stává součástí recyklátu.
Obecné vlastnosti | |
---|---|
Typ | Kompozit |
Materiál | Polypropylén |
Způsob pokládky | Do postřiku |
Barva | Bílá, Černá |
Dodavatel | GEOMAT |
Technické vlastnosti | |
Pevnost v tahu (podélná) [kN/m] | 22 |
Pevnost v tahu (příčná) [kN/m] | 22 |
Rozměry | |
Délka [m] | 75 |
Šířka [m] | 3,8 |
Plocha [m²] | 285 |
Náš profesionální personál Vám pomůže s výběrem a vysvětlí všechny způsoby a postupy použití nabízených výrobků.
Žádný dotaz nebyl nalezen. Zeptejte se jako první.